Miejskie Przedszkole nr 27 w Częstochowie

Raport dostępności

MINISTERSTWO FUNDUSZY POLITYKI REGIONALNEJ                                   ute Wspólna 2/4* (1)-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Stan w dniu 01.01.2025 r.

Termin przekazania: do 31.032025 r.

Numer identyfikacyjny REGON: 15155958100000

Nazwa i adres podmiotu publicznego: Miejskie Przedszkole nr 27

 

       
 
   
 


Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce pubficznej (Dz U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust, 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu

E-mail kontaktowy osoby, która vorpełniła formularz

Telefon kontaktoĂvy

342640925

Data

02-01-2025

Miejscowość

Częstochowa (miasto)

 

Lokalizacja

siedziby

podmiotu

Dział

1.

Dostępność

architektoniczna

 

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów                                      1

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne

  b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne                         1

c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych

2 Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

a. Liczba budynków, w których podmiot umożiiwia dostęp do wszystkich pomieszczeń

  be Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń                                                   1

Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

            Rozwiązania architektoniczne (nie) O                Środki techniczne (nie) O                 Zainstalowane urządzenia (nie)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy

c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

  a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego                                         1

b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego

5. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a, Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

Procedury ewakuacji       Sprzęt lub miejsce do ewakuacji Pracowników przeszkolonych tub ratowania (tak)            lub ratowania (nie)          z procedur ewakuacji lub ratowania (nie)

b. Liczba budynków, w których D0dmiot zaDewnia osobom ze szczeRólnvmi Dotrzebami możliwość ewakuacii

Dział 2. Dostępność cyfrowa

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?

a. Zastosowanie formularza kontaktowego

TAK (nie)             NIE (tak)

b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej

TAK (tak)              NIE (nie) C]

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, M MS lub komunikatorów internetowych

TAK (nie)             NIE (tak)

d. Komunikacja audiowizualna, w tym 2 wykorzystaniem komunikatorów internetowych

TAK (nie) O N {E (tak)

Przesyłanie faksów

TAK (tak)             NIE (nie)

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje

(tłumaczenie online)

TAK (nie)             NIE (tak)

g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty

TAK (nie) O NIE (tak)

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka _migowego:

       od razu (nie) a wciągu 1 dnia roboczego (nie)          wciągu 2-3 dni roboczych (nie) C] powyżej 3 dni roboczych (nie)

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)

TAK                               (tak)

2 Czy podmiot posiada urządzenia tub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

a. Pętle indukcyjne

TAK (nie) O        Liczba

NIE (tak)

b. Systemy FM

TAK (nie)                     Liczba

(tak)

c. Systemy na podczerwień (IR)

TAK (nie)               Liczba

NIE (tak)

d. Systemy Bluetooth

TAK (nie)                     Liczba

NiE (tak)

e. Inne

TAK (nie) C]                 Liczba

NIE (tak)

3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności

       

c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

1

d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

 

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

 

Budynek częściowo dostosowany.

 

 
 


Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (DZU 2023 poz. 1440), zwaną UdCî w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UZD).

Liczba prowadzonych stron internetowych

 

1

Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych

 

 

Tabela zgodności stron z wymogami UdC

 

 

Adres strony internetowej

 

Zgodność z IJdC

Zgodna (nie)

Częściowo zgodna (tak)' Niezgodna (nie)

Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC

Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania

 

Zgodność z IJdC

 

Zgodna (nie)

Częściowo zgodna (nie) C] Niezgodna (nie)

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:

Częściowa dostępność cyfrowa

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyina

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?

TAK (nie)

NIE (tak)

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

TAK (nie)

NIE (tak) M

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

TAK (tak)

NIE (nie)

4. Czy podmiot zapewgią na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie

TAK (nie) Cl swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

NIE (tak)

Liczba wniósków - ogółem

 

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej: Ograniczona dostępność informacyjno komunikacyjna

 

1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał

                                                                                                                                           TAK               NIE (tak) e

wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej?

 

Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-kornunikacyjną

 

z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni

 

z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni

 

Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

 

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności

                      Bariery prawne (nie)                        Bariery techniczne (nie)                         Bariery finansowe (nie)

                        Braki kadrowe (nie)                                       Brak czasu (nie)                                                   inne (nie)

Opis słowny

 
 

2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał  NIE (tak)' żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

 

 
 


Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał

TAK (nie) Cl NIE (tak) dostęp alternatywny?

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem

z tego w postaci wsparcia innej osoby

z tego w postaci wsparcia technicznego

z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu

Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?

                   Architektoniczna (nie)                                            Cyfrowa (nie) C]                     Informacyjno-komunikacyjna (nie)

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

 

 

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni

 

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni

 

Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej

 

Główna przyczyna ot}ËžOwy zapewnienia dostępności cyfrowej

                      Bariery prawne (nie)                        Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)

                        Braki kadrowe (nie)                                       Brak czasu (nie)                                              Inne (nie)

Opis słowny

 

3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymałNIE skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

 

 

 

Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem

 

z tego pozytywnie rozpatrzonych

 

z tego negatywnie rozpatrzonych

 

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi

                      Bariery prawne (nie)                         Bariery techniczne (nie) C]               Bariery finansowe (nie)

                        Braki kadrowe (nie)                                       Brak czasu (nie)                                               Inne (nie)

Opis słowny